Zeemeermins Blogje

Mijn leven, mijn ervaringen, mijn favoriete websites… Ik deel het allemaal met u op mijn blog.

Hoe vind ik de opleiding die bij me past ?

op 13 november 2011

Onlangs had ik het gevoel dat ik me verder wilde bekwamen via een opleiding, cursus, workshop,… iets om me nieuwe kennis bij te brengen, of om mijn huidige kennis te verdiepen. Dit is een eenvoudig voornemen, maar om dan precies te vinden wat ik wenste te doen, was niet zo eenvoudig. Er zijn zoveel factoren die een rol spelen, en het aanbod is zo groot, dat niet zozeer het vinden van een cursus het probleem is, maar wel je keuze maken uit het juiste aanbod. Uiteindelijk heb ik voor een IT cursus gekozen.
laptop.jpg
Maar voor ik tot deze beslissing kwam, heb ik een vragenlijstje opgesteld, met oa de volgende elementen: welke velden dragen mijn interesse weg ? Wil ik me ver verplaatsen om een cursus te volgen ? Zoek ik een korte vorming, of mag die ook langdurig zijn ? Komt avondonderwijs in aanmerking, of wil ik een eenvoudige cursus volgen ? Wat is de prijs die ik wil betalen ? Wil ik achteraf een diploma, een getuigschrift ? Wie is de lesgever ? Wat is de inhoud van de cursus, enz.. Eenmaal ik het antwoord op die vragen wat duidelijk had, heb ik snel kunnen schiften in het aanbod, en de perfecte cursus voor mezelf gevonden.

Geef een reactie

