Zeemeermins Blogje

Mijn leven, mijn ervaringen, mijn favoriete websites… Ik deel het allemaal met u op mijn blog.

Zelf banden plaatsen

op 30 oktober 2011

Zelf banden plaatsen of gewoon laten doen in een garage? Je velgen kan je denk ik nog zelf op de banden van je wagen steken. Ik heb hier eens wat meer informatie gezocht, maar ik vrees dat ik niet direct iets vond. Vandaar dat ik enkel kan gissen dat het mogelijk is om zelf de velgen van je wagen te vervangen. Ok, het is wel mogelijk, maar dan moet je er kennis van hebben. Op Www.Winterbanden-Prijzen.be vind je enkele goedkope online aanbieders waar je zelf je winterbanden kunt bestellen. Die worden dan opgestuurd, en uiteraard moet je ze in de meeste gevallen ook zelf monteren. Je kan zo tot wel 50% besparen op je winterbanden. Dus als je een handige harry hebt in de familie, gewoon doen! Een band zelf monteren is denk ik dan persoonlijk al een hele andere zaak. Ik zou dit enkele laten doen door ervaren mensen die natuurlijk over de juiste apparatuur beschikken om je banden te vervangen. Natuurlijk heb je altijd mensen die eerst zulke dingen zullen willen zelf proberen, maar dan denk ik dat de kans dat ze zichzelf verwonden wel vrij groot. Plus dan nog het feit dat er ook nog schade kan zijn aan de band of aan de velg die op de wagen zit of die je er wilt op hebben. Je eigen gezondheid is nog het belangrijkste van de twee, ik zou dus iedereen als raad geven gewoon je banden te laten plaatsen door mensen die weten wat ze doen en die er al heel wat ervaring mee hebben met het plaatsen van bijvoorbeeld winterbanden of zomerbanden.

weer.jpg

Velgen is een andere zaak en lijkt me toch iets eenvoudiger om zelf te doen, hiermee kun je dan natuurlijk al heel wat geld uitsparen die je dan mogelijk kunt gebruiken om een volgende keer nieuwe velgen of banden te gaan kopen voor je wagen, zowel tijdens de zomer als tijdens de winter. O, benieuwd naar de weersvoorspellingen? Check dan hier het weer.

Geef een reactie

